Alla inlägg den 15 december 2008

Av Jenny Axelsson - 15 december 2008 18:05

Så var Intersport och Vattenfall cup premiären i Skellefteå avklarad. Trots snöoväder blev det fina och rättvisa tävlingar men min undran är ändå var är skidfesten? Svenska junior och senioreliten förutom världscupåkarna är samlade och bjuder på härlig skidunderhållning men var är all publik? Ett sådant här stort arrangemang nästan mitt i centrala Skellefteå borde kunna locka publik med rätt marknadsföring. Det finns mycket kvar att göra för att lyfta ett sådant här arrangemang. Det som slog mig var att vår egen undgdomsskidtävling Lilla Karlavagnen med 500 starter är större och det är betydligt mer fest och underhållning. Det känns som ett lyckat drag att anlita Per Forsberg som speaker till alla cuptävlingar. Han är jätteduktig och höjer tävlingen. Jag saknade dock lite musik emellanåt och fram för allt före första start. Min undran är också om arrangören var lika nervös som jag då inte tidtagningen var kopplad och ljudet igång 7 minuter före första start? Jag tror dock inte några åkare uppfattade detta som tur är. Jag var på plats för att se och lära och åkte hem med en rad förbättringsområden. Här kommer några:

  • Bättre information inför tävlingen på hemsidan tex snöläget, tävlingsbanor, banskisser mm
  • Starta arbetet i tid, det är farligt att tro att allt kan gå på rutin.
  • Förbered lagledarmötet och gör något trevligt av det.
  • Försäljning redan fredag då många är på plats för att testa banor mm.
  • Skidmärkning och chip påsättning måste planeras för att motverka köbildning.
  • Gör smalare utgång från målområdet där chipen plockas av så att ingen missas.

Trots allt ett bra och trevligt arrangemang av Skellefteå!  

Presentation

Omröstning

Vad ger du skid SM i Piteå för betyg?
 Toppbetyg
 Bra genomfört
 Ganska bra
 Godkänt men inte mer
 Inte godkänt

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards